יום רביעי, 6 בינואר 2010

חוזרת לאט לאט לפעולה...

עברו חודשיים מאז ששברתי את הכתף וסוף סוף אני ללא קיבוע ועברתי לעשות פיזיותרפיה 3 פעמים בשבוע ותרגילים כל יום.
תווך התנועה בזרוע שמאל עדיין לא גדולה, אבל השבוע התחלתי לנהוג במכונית בקרבת הבית. אני מרגישה חופשיה!!
ושוב התחלתי להכין דברים במטבח.
עונת התפוזים סיניים (קומקווט) התחילה והעץ של עינת ורפי מלא פירות.
ביום שישי, לכבוד ארוחת יום ההולדת 19 של ברק (אחיין) הכנתי צ'טני תפוזים סיניים והבאתי לנחמן (אחי). בהתחלה הוא לא רצה להגיש, לא בגלל שזה לא טעים, אלא בגלל שהוא רצה להשאיר את הכל לעצמו...

את התמונה צילם נחמן. את כלי ההגשה בצורת תפוז סיני הכנתי מחימר בסטודיו "שעה חופשית".


צ'טני תפוז סיני
1 כף שמן
2 שיני שום פרוסים דק
1 בצל חצוי ופרוס דק
1 כף שורש זנגוויל קצוץ דק

1 פלפל חריף קטן פרוס דק

4 כוסות תפוזים סיניים פרוסים דק ללא חרצנים
1/2 כוס סוכר
1 כף חומץ בן יין לבן
1/2 כוס מיץ תפוזים
2 כפיות מלח
1 כפית פלפל שחור גרוס
1 כוכב אניס


לטגן את שיני השום, בצל, זנגוויל ופלפל חריף בשמן על אש בינונית עד שמתרכך - בערך 5 דקות.
להוסיף את שאר המרכיבים ולבשל על אש בינונית-נמוכה עד שהתפוזים מתרככים.
קרר מעט והעביר לצנצנות זכוכית (2 צנצנות בינוניות).
לאחר שמתקרר לגמרי, שמור בקירור.
הגש עם בשר, עוף, דג, או אכול בכפית.


2 תגובות:

חנית אמר/ה...

הי שמחתי לקרוא שחזרת לעצמך ואת ממשיכה במטעמים
מתי אני גם אוכל לטעום
אז את מוזמנת אלי

חנית

Mashav אמר/ה...

היי יהודית
משום מה אני לא מקבלת יותר עדכוני RSS, משהו בזה עושה לי שגיאה. יכול להיות ששינית משהו בכתובת האתר? פתאום שמתי לב שעדכנת כמה פעמים ולא שמתי לב!