יום רביעי, 21 באוקטובר 2009

איך שיפרתי את לחמניות הקמח מלא ולמה

בסופ"ש האחרון התארח אצלנו מכר מהולנד. מאחר ולא הספקתי להכין לחמניות, רצתי לארטיזן ביום שישי וקניתי לחמניות לבנות ומלאות. ביום שבת בבוקר הסתבר לי שהאורח אוכל רק לחמניות מקמח מלא והוא ועודד חיסלו את כולם. ביום שבת בערב פתאום נזכרתי שאין לי לחמניות לארוחת בוקר ביום ראשון. מיד הוצאתי את המרכיבים ונעמדתי להכין לחמניות. מהמתכון הרגיל שלי יוצאות לחמניות די דחוסות וחשבתי איך להכין אותם יותר קלות. נזכרתי במתכון לבצק שמרים מתוק שבו ישנם ביצים ושקראתי באיזה שהוא מקום שחלב עוזר לעשות את הלחמניות יותר רכות. אז מה עשיתי? החלפתי את המים בחלב והוספתי ביצים. (על כל כוס חלב ביצה אחת).
וזה עבד!
הלחמניות יצאו יותר כמו חלה - רכות ותפוחות!!

תגובה 1:

עדנה רמות אמר/ה...

נשמע מדליק! אני הולכת לנסות את הלחמניות לשבת. מה שחסר לי זה המתכון הנפלא לעוגיות השקדים המדהימות שלך. הטעם עוד מתפצפץ לי בפה. יש מצב לקבל?